MŰKÖDÉSI SZABÁLYZAT

ReDOG kutyapanzió és rehabilitációs központ


MŰKÖDÉSI SZABÁLYZAT

Felelős személy: Csikós Gábor (okleveles oktató, kiképzés vezető, állattenyésztő technikus, kutya viselkedésterápiás oktató, trainer)
Helyettes: Csikós-Rikker Patricia (kutya viselkedésterápiás oktató, trainer)

Szolgáltatásaink:
Panziós szolgáltatás
Kutya viselkedésterápiás folyamatok vezetése
Kutya viselkedés rehabilációs tanácsadás
Bentlakásos rehabilitációs, szociálizációs képzés

Működésünk:
A kutya falka állat, így számára ez a természetes közeg. A hozzánk érkező kutyák képességeik szerint szocializációs közegekben kerülnek elhelyezésre, a beszoktatott kutyákkal falkában sétálunk. Időjárás és egyéb külső tényezők függvényében törekszünk minden reggel sétálni. A sétákon való részvételhez a gazdának hozzá kell járulnia, esetleges problémák esetén (sérülés, elvesztés) felelősséget a panzióvezetővel megosztva vállalja.

Panziónkban kizárólag érvényes oltásokkal, chippel és három hónapnál nem régebbi féregtelenítést igazoló oltási könyvvel tudunk vendéget fogadni.
(Javasolt: kennelköhögés, szívférgesség, ill. kullancsvédelem)

Tüzelő szukát nem áll módunkban fogadni!
Fertőző beteg kutyát nem áll módunkban fogadni!

Vendégeinknek lehetőséget biztosítunk előzetes megtekintésre – “háztűznéző” -, erre telefonos időpont egyeztetéssel van lehetőség.
Itt minél többet igyekszünk megtudni a kutya-gazda páros együttéléséről, és a gazdák is bepillantást nyerhetnek a mi működésünkbe.
Mind érkezéskor, mind a kedvencük átvételekor telefonos egyeztetést kérünk a gazdáktól.

Nyitvatartásunk: 0-24, de minden esetben előzetes egyeztetést igényel!

Vállalásaink között nem szerepel a bejelentkezés nélkül érkező gazdik akár látogatás, akár átadás-átvétel célú igényét azonnal kielégíteni.

A gazdákkal folytatott kapcsolattartás csatornái, fontossági sorrendben:

  • SMS,
  • telefon
  • chat alkalmazások /Facebook messenger/,
  • email.

A nálunk vendégeskedő kutyákról nyilvántartást vezetünk.

Elhelyezés:
A panzió címén élünk, így a folyamatos felügyelet biztosított. A központunk kialakítása lehetővé teszi a magunk életterével egy fedél alatt, de elválasztva történő elhelyezést. Akár a központ által létrehozott training lakásban is elhelyezésre kerülhet vendégünk.
A kutyákat méretüknek megfelelő boxban pihentetjük, éjszaka folyamán altatjuk. Továbbá kialakításra került egy karantén helyiség is, a kifejezetten szeparálandó kutyák számára.
A Központ több kifutóval is rendelkezik. A legkisebb 500 m2, míg a legnagyobb közel 1000 m2. Ezen felül van még egy 400, és egy 600 m2-es kifutó is.
Napközben a séta utána ezen kifutókban, szocializáltságuknak megfelelően kerülnek elhelyezésre.

Állatorvosi ellátás:
Szükség esetén az alábbi állatorvosi rendelőket keresük fel:
Bogáncs Állatorvosi Rendelő
1039 Budapest, Szentendrei Út 393
Dr. Pálinkás Csaba
Dr. Istók Koppány

Ügyeleti időben:
Budapesti Állatkórház
Budapest, 1135 Lehel út 43
vagy,
Dr. Juhász Tamás Állatkórház
1112 Budapest,
Péterhegyi út 46.

A gazda kérésének eleget téve szívesen visszük az általa megnevezett állatorvoshoz is, amennyiben ezt előre jelzi számunkra.
A velünk töltött idő alatt, a mi működésünkből adódó sérülések orvosi költségét vállaljuk.
Azon helyzetekben ahol a felelősség nehezen megállapítható, a költségek mindkét fél számára elfogadható megosztása a cél.
A panzió működésével kapcsolatba nem hozható, vagy már egy esetleges lappangó egészségkárosodás orvosi ellátását, gondozását vállaljuk, költségeit a gazda felé elszámoljuk.

Kutyák táplálása, ivóvíz:
Panziónkban minden vendég kutya a gazdája által hozott étellel kerül etetésre. Ez jellemzően táp, de fel vagyunk készülve az egyre népszerűbb BARF-os élelmezési igényekre is. Fagyasztószekrényünk van külön a kutyák ételének elhelyezésére.
A kutyák legtöbbjének kialakult az etetési rendje. Mi ezt tiszteletben tartva törekszünk megtartani. Amennyiben szakmailag indokoltnak látjuk, esetenként a napi adagját több részletben akár kézből kínáljuk fel számára.
Séta, játék előtt ételt sosem adunk számukra a gyomorcsavarodást elkerülendő.

Területünkön több helyen kerül ivóvíz kihelyezésére, napi kétszeri vízcserével, melyből az egyik alkalmával fertőtlenítő mosásra is sor kerül.

Tisztántartás, higénia, ürülék gondozás:
A kifutóknak jellemzően kavicsos, murvás a kialakítása. A zöldellő területeket szükséges időnként nyírjuk. Az ürüléket reggel, este minden kifutóról felszedjük.
A területeken, kőből kavicsból halmok vannak létrehozva. A kutyák ezeket előszeretettel vizelik, így a terület fáit igyekszünk kímélni, a halmokat évente kétszer átrakjuk.
Évente egy alkalommal a környezetében talajcserét végzünk.
Az ürüléket erre szakosodott, velünk szerződésben álló cég veszélyes hulladékként szállítja el.

A kutyás részleg minden felülete mosható és fertőtleníthető. Ezen területeket heti 2 alkalommal egészen biztosan, de szükség esetén akár napjában több alkalommal is tisztítjuk.
A boxokat minden lakóváltás után-előtt fertőtlenítjük, és tiszta fekhellyel látjuk el. Szükség esetén ezt napjában is megtesszük.
A tisztítószerek zártan, a kutyáktól elzárt helységben kerülnek elhelyezésre.

Vis Maior helyzetek
Vendég kutya elhullása esetén a gazdát azonnal értesítjük. Amennyiben szeretné a tetemet felboncoltatni, az általa megnevezett állatorvoshoz szállítatjuk. Ellenkező esetben erre szakosodott mobil hamvasztó céget bízunk meg a tetem hamvasztásával.
Komoly egészségkárosodás (a kutya élete, későbbi életminősége veszélyeztetése) esetén a gazdát értesítjük és vele megegyezve megtesszük a szükséges lépéseket.

Kiürítési terv:
Bármilyen a panzió biztonságos működését veszélyeztető helyzet fennállásának esetén az alábbi lépéseket tesszük:
Személyi feltételek nem megfelelősége esetén (felelős személy és helyettesének nem megfelelő egészségi állapota), időszakos megbízással alkalmazott felvétele.
Esetleges műszaki vis maior helyzetek: kerítés sérülése, fűtés, víz hiánya esetén, amennyiben 24 órán belül a fennálló probléma nem megoldható, a gazdákkal egyeztetve más panziók, vagy a gazda által megnevezett személynek adjuk át a kutyát.
Egészségügyi vis major esetén, amennyiben 24 órán belül a fennálló probléma nem megoldható, a gazdákkal egyeztetve más panziókban, vagy a gazda által megnevezett személynek adjuk át a kutyát. A fennálló probléma felszámolását követően ismét tudjuk fogadni a vendégeinket.

Apróbetűs
Minden nálunk vendégeskedő kutyát sajátunkként szeretünk, tartunk, gondozunk. A sok éves tapasztalat, hogy – ez bár gyakorta eltér az általános szemlélettől – a kutyák számára kifejezetten értéket teremtő. Így valójában bármilyen helyzet/nehézség mentén, a beszélgetést, egyeztetést tartjuk megoldásnak. A kutya jó!